Rekordstort beløp til fagskolen

Gro og Marit

Marit Grefstad og Gro Bråten

Regjeringen deler ut rekordstort beløp til utvikling av fagskoler i hele landet og Fagskolen i Agder, som er lokalisert i Grimstad, har fått tilsagn på alle sine 5 prosjekter de søkte om og får ca. 8,5 millioner av en pott på vel 76 millioner. - Dette er svært gledelig sier Arbeiderpartiets gruppeleder i fylkestinget, Gro Bråten.

- Vi vet det er et stort behov for folk med høyere yrkesfaglig utdanning framover, og spesielt innen tekniske fag og helse og velferdsfag. Derfor har vår regjering økt antall studieplasser. Like viktig er det å styrke kvaliteten på utdanningen, og derfor er det svært gledelig at Fagskolen i Agder har fått tildelt midler til alle sine prosjekter. Vi skal være stolt av Fagskolen vår i Grimstad. De er utrolig dyktige, og samarbeider og utvikler tilbud som arbeidslivet, både privat og offentlig har behov for i framtida, sier hun.

Marit Grefstad, som er medlem i hovedutvalg for utdanning og folkehelse i Agder fylke er veldig glad for tildelingen og sier i en kommentar at Fagskolen er ambisiøse på vegne av regionen, og er dyktige til å søke om gode prosjekter som utvikler skolen.

Les mere her:

Vi er strålende fornøyd og gleder oss til å arbeide med fem spennende prosjekter fremover!