Representant

Fredrik Jensen

Fredrik er medlem av fylkestinget i Agder og fraksjonsleder i Hovedutvalg for samferdsel om mobilitet.

Fredrik Jensen

Bli bedre kjent med Fredrik Jensen:

Fredrik er født i 1989 og oppvokst i Kristiansand. Han er utdannet operasjonssykepleier og arbeider som leder for Operasjonsenheten ved Sørlandet sykehus Kristiansand.

- Jeg er opptatt av at alle skal ha tilgang til våre felles velferdsordninger som skole og helse uansett hvilken størrelse man har på lommeboken eller hvilken bakgrunn man har. Jeg vil hindre ethvert forsøk på uthuling av de gode ordningene som fellesskapet i Norge har på deling, jeg sier derfor kraftig nei til privatisering av våre felles goder.

- Jeg er også opptatt av levende sentrum der vi sammen med næringslivet tilrettelegger for aktivitet. Kulturelle aktivitet som festivaler, arrangementer, museer og mer bidrar til levende byer der folk treffes. Når folk treffes for en kopp kaffe i lokalsamfunnet sitt så bidrar vi til arbeidsplasser i næringslivet, ett rikere sosialt liv og ett sterkere fellesskap.

Fredrik tok sin utdannelse som sykepleier ved Universitetet i Agder og har erfaring fra kirurgisk sengepost på Kristiansand Sykehus. Han har tatt videreutdanning som spesialsykepleier og har en mastergrad i Operasjonssykepleie. Han arbeider som leder ved Operasjonsenheten ved Sørlandet Sykehus Kristiansand som gir helsehjelp til hele Agders befolkning. Han er medlem av Norsk Sykepleieforbund og sitter som medlem i lokalgruppen for Operasjonssykepleierne (NSFLOS).

Fredrik var fylkestingsrepresentant i Vest-Agder i siste periode før sammenslåingen og ble valgt inn igjen i det nye fylkestinget i Agder i 2019.