Tellef Inge Mørland

Arendal

Tellef Inge Mørland

Tellef Inge Mørland40 år fra ArendalStortingsrepresentant siden 2017.

Utdanning: Allmennlærerutdanning / Cand.Mag, Master i offentlig politikk og ledelse, Bachelor i økonomi og administrasjon, Allmennfag, Tvedestrand videregående skole.

Tidligere arbeid: Lokalbanksjef i Sparebanken Sør, lærer og kontaktlærer på mellomtrinnet.

Medlem i Utdanningsforbundet.

Politisk bakgrunn: Åmli kommunestyre og formannskap, Aust-Agder fylkesting og fylkesutvalg, både som gruppeleder, opposisjonsleder og fylkesordfører. Har også vært leder i Aust-Agder Næringsselskap, styreleder i KS Agder, styremedlem i Agder kollektivtrafikk, nestleder i Aust-Agder Arbeiderparti og fylkesleder i AUF i Aust-Agder.

Politisk motivasjon: Jeg vil jobbe for like muligheter, mindre forskjeller mellom folk, for eksempel gjennom en tannhelsereform som kan sikre alle tilgang til nødvendige hjelp med tannhelsen.

Jeg vil bidra til å skape utvikling i Aust-Agder og Agder. Sikre at Sørlandet sykehus, herunder sykehuset i Arendal videreutvikles, fullføre nødvendig samferdselsutbygging i landsdelen, som igjen kan bidra til å skape vekst og arbeidsplasser. Hindre sentralisering og bidra til at folk kan bo i hele Agder.

Fant du det du lette etter?

Tusen takk for din tilbakemelding!