11. Dina Sandnes Reppen

Lyngdal

Dina Sandnes Reppen

Dina Sandnes Reppen18 år fra LyngdalStudent

Utdanning: Jeg går nå 3. klasse studiespesialisering med realfag på videregående

Arbeid: Deltidsjobb på Lyng Kiosk

Politiske verv: Nest-leder, Ungdommens Fylkesutvalg 2019Ungdomsrepresentant, Vest-Agder fylkesutvalg 2019Medlem, barn og ungdomsråd Lyngdal 2019Medlem, Lyngdal/Farsund AUF 2019-2020Medlem, fylkesstyre til AUF i Agder 2020Medlem, Ungdommens Fylkesutvalg 2020Ungdomsrepresentant, Hovedutvalget for næring, klima og miljø 2020

Politisk motivasjon:Saker jeg brenner spesielt for er likestilling/rettferdighet, psykisk helse og klima. En nasjon burde være mest mulig rettferdig for alle. Vi blir alle født i ulike familier, og har derfor forskjellige vilkår på livet. Alle burde ha mulighet til å bygge seg opp, tross dårlige grunnlag. Da behøver vi ordninger som er justert til alle. Når det gjelder psykisk helse burde kommuner ha et alternativ som er fast hvis det er behov for det. Når vi vet hvor vanlig psykiske lidelser spesielt blant unge er i dag, er dette noe som virkelig må prioriteres i mye større grad.

Fant du det du lette etter?

Tusen takk for din tilbakemelding!